• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Manipuliacijos triukai parduotuvėje

Autorius: parengė Laura M.
2010-04-21 15:49:00

Manipuliacijos triukai parduotuvėje
Jupiterimages nuotr.
Apsipirkinėdama jautiesi kaip žuvis vandeny? Saugokis, kad neužkibtum ant manipuliacijos blizgės!

Manipuliacija – tai slaptas poveikis, kai neakivaizdžiomis priemonėmis žmogus priverčiamas pasielgti tam tikru būdu.

Pavyzdžiui, jei pirkėju nemanipuliuojama – pardavėjas tiesiog įkalbinėja pirkti jo prekę girdamas jos kokybę. O kai tas pats pardavėjes, užuot pakeistęs nukainotos prekės kainą, užbraukia senąją ir šalia parašo naują – jau tam tikra manipuliacija. Šiuo atveju pardavėjas nieko neįkalbinėja, tiesiogiai neveikia, tačiau jo veiksmai nukreipti į tai, kad įbruktų konkrečią prekę.

Taigi išmok atpažinti, kaip parduotuvėse mėginama tavimi manipuliuoti!

1.    Manipuliacija gerumu. Žmogus – bendruomenės būtybė, o jo instinktuose užkoduotas gerumas, polinkis į savitarpio pagalbą. Jei tau padarė ką gero – nori nenori jauti pareigą už tai atsidėkoti geru. Pasirodo, tai galima išnaudoti.

Štai įsivaizduok: atėjai į rūbų parduotuvę, žvilgtelėjai į suknelę, o pardavėja jau parinko keletą panašių modelių, atitaikė tavo dydį, ir dar draugiškai pasufleravo, kad viena iš jų gali išryškinti tavo ne itin liekną taliją, o štai kita guli kaip nulieta ir tu su ja atrodai nuostabiai. Jei kaip tik ir atėjai ieškodama suknelės – viskas puiku, tu ją tiesiog įsigyji. Bet jei pasimatavai tik iš smalsumo, tik todėl, kad tau pasiūlė pasimatuoti, sutik, pasijusi šiek tiek nepatogiai: pardavėja buvo tokia gera, o tu, nedėkingoji, ketini išeiti nieko nenusipirkusi. Tad jei suknelė vis dėlto tau atrodo per brangus neplanuotas pirkinys – tikriausiai toje parduotuvėje rasi kokį šalikėlį, diržą ar kokią kitą smulkmeną, kurią pirksi tik tam, kad atsidėkotum už malonų aptarnvimą, kurio... ė... tiesą sakant tu nė neprašei.

O dabar pamąstyk, kaip sąžinė pakiša koją logikai. Jei pardavėja – tikrai geranoriška ir nori tau padėti, o ne įbrukti, ji tikrai supras ir tavo atsisakymą pirkti tą ar kitą daiktą. Nepatenkinta liks tik tuo atveju, jei nepateisinai jos lūkesčių – neišleidai parduotuvėje solidžios sumos. Atkreipk dėmesį – manipuliuojanti pardavėja sąmoningai taikėsi tau padaryti paslaugą, kad sukeltų tau norą atsidėkoti, tu pati iš jos nieko neprašei. Dabar ji tikisi ne paprasto žmogiško „ačiū“, o gana neadekvačios dovanos: už jos sugaištas keletą minučių – pusės tavo atlyginimo.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus